Kada deca počinju da uče matematiku?učenje kroz igru
Zašto se toliko bavimo dečijim ranim razvojem i ne puštamo ih da se jednostavno samo igraju? Zato što je predškolski uzrast vreme ubrzanog razvoja kada se razvijaju dečije sposobnosti i veštine najlakše, prirodno. Kako? Kroz igru.
Deca vole da uče, ono što je bitno je način na koji ih učimo. Takođe je bitno i da krenemo što ranije jer je vreme od 1.do 7.godine vreme ubrzanog razvoja.
Navešću vam neke jednostavne igre kojim možete razvijati matematičke sposobnosti kod dece:
Manipulacija predmetima - Još dok su bebe okružite ih predmetima, kojima mogu da manipulišu. Sem mekanih neka to budu i predmeti različitih tekstura, veličina, širina, i težina.
Stavljanje predmeta u posudu - Jedna od najpopularnijih "igračaka" su štipaljke za veš. Uz pomoć kantice, postaje matematička igračka gde deca već uočavaju skupove - skupljajući štipaljke u kanticu, i vadeći ih iz nje.
Šetanje u prirodi - Nakon manipulisanja predmetima, na redu je opažanje. Sa tom igrom možete početi i u prirodi, gledajući visinu i širinu kuća, drveća, zgrada. Zatim nastavite sa svim predmetima koje imate oko sebe, pričajte im šta je visoko, a što nisko, šta debelo a šta je tanko.
Upoznavanje sa bojama - Iako su još male bebe, uočavaju boje isto kao i oblike. Jedna od deci zanimljivih matematičkih igara su povezivanje predmeta istih boja u jednu celinu. Stoga je druga Igračka bez telefona sa kojom želim da vas upoznam:
Poveži oblik sa bojom, Igračka bez telefona
Ova igra je deci zanimljiva zbog mekanih jastuka i prijatnog materijala. Nakon manipulisanja njima, deci treba imenovati oblike, usputno bez očekivanja da će odmh naučiti.
Kada vidite da su spremni za igru, pokažite im sliku. Počnite sa ređanjem na odgovarajući oblik, ali nemojte odmah poređati sve ispravno.
Npr. Uzmite krug i krenite redom. Postavite ga iznad slike kvadrat i recite, tu ne ide. Idite dalje redom, dok ne dođete do odgovarajućeg mesta.
Zatim, možete i reći ime predmeta i tako ređati, a zatim ime boja.
Dozvolite im da pogreše, jer nam je u ovoj igri bitan dečiji razvoj, a ne savršeno urađen zadatak.
Napomena: Ukoliko deca odbijaju ovu igru, moguće je da još nisu spremna za nju. Probajte da je sklonite, a zatim posle im opet ponudite nakon nekoliko nedelja.
Pročitajte više o Igračkama bez telefona.
*Ova igra može biti i složenija za stariji uzrast, gde će deca povezivati samo senku jastuka.